Amazon – recenze a zkušenosti s nákupem

Amazon – recenze a zkušenosti s nákupem

Internetový obchod Amazon patří svou velikostí mezi největší hráče na poli on-line nakupování. Právě díky rozmanitosti nabízeného zboží si získal spoustu příznivců, kteří pravidelně využívají jeho služeb.

Shrnutí článku

Ačkoli je Amazon známý jako on-line platforma pro nakupování, v nabídce tohoto internetového giganta lze najít další služby, např. čtečku knih Kindle nebo streamovací službu Prime Video.

Čeští zákazníci zatím nemají k dispozici český Amazon, nakupovat však mohou na Amazon.de, který lze přepnout do českého jazyka.

Amazon recenze kladně hodnotí velký výběr zboží, přehlednost webu a výhodné ceny. Horší zkušenosti jsou se zákaznickou podporou, doručením i vrácením zboží.

Pro nákup na Amazonu je nutné přihlášení do zákaznického účtu, v případě prvního nakupování je vyžadována registrace.

Při vracení zboží musí zákazník uvést možnost vrácení peněz na účet, jinak obchod vrátí peníze přímo na kreditní účet na Amazonu.

České recenze Amazon

V českém prostředí je situace odlišná. Na většině diskuzních fórech byli zákazníci s přepravou zásilek spokojení. Tomu napomáhal i fakt, že většina českých zákazníků využívá pro nákup právě německý Amazon.de.

Zboží je pak většinou odesíláno z německých skladů nebo přímo z distribučního centra v Česku. Jako další plus nákupu na Amazonu zkušenosti uvedly zákaznickou podporu. Recenze na nakupování v tomto obchodě tak vedou zákazníky k opakovanému nákupu.

Stejně jako zahraniční Amazon recenze, i české za poslední dobu poklesly. Níže článek uvádí přehled recenzí nákupu na Amazonu – zkušenosti českých zákazníků.

Pozitivní české recenze Amazon:

  • Široký sortiment: Čeští zákazníci oceňují rozsáhlý sortiment Amazonu
  • Přehledné webové stránky: Přívětivé rozhraní webových stránek Amazonu si stále zaslouží pochvalu za snadnou navigaci a přehlednost
  • Nízké ceny: Konkurenční ceny zůstávají silnou stránkou, přičemž mnoho českých uživatelů poznamenává, že produkty na Amazonu jsou často k dispozici za výrazně nižší ceny než v českých obchodech
  • Nízká hodnota zboží a doprava zdarma: Relativně nízký práh pro dopravu zdarma podporuje nákupy a poskytuje českým zákazníkům úsporu nákladů

Kombinace rozmanité nabídky produktů, intuitivních webových stránek a atraktivních cen vytváří příjemný zážitek z nakupování, kvůli kterému se zákazníci vracejí. Přečtení recenzí před nákupem může pomoci s rozhodováním, zda daný produkt koupit, a zda se nákup na Amazonu vyplatí.

Záporné Amazon recenze českých zákazníků:

  • Slabý zákaznický servis: Stejně jako jejich globální protějšky, i čeští zákazníci hlásí pokles kvality zákaznického servisu
  • Problémy s doručováním: Problémy s pozdním doručením nebo nedoručením zboží byly opakovaným tématem Amazon recenzí
  • Vracení zboží: Obtíže při vracení zboží, které se vyznačují nedostatkem jasných pokynů a pomalým vyřizováním, se ukázaly jako významný negativní bod
  • Omezené možnosti platby: Omezený počet platebních možností na Amazonu způsobuje nepříjemnosti
  • Amazon Prime: Amazon Prime sice poskytuje výhody, jako je doprava zdarma, čeští zákazníci však vyjádřili nespokojenost s omezenými platebními metodami a dalšími slibovanými výhodami této služby
  • Problémy s balením: Problémem zůstává špatné balení, přičemž několik zákazníků hlásilo poškozené zboží při převzetí

Amazon, kdysi vzor efektivity elektronického obchodování a spokojenosti zákazníků, se nyní potýká s řadou problémů i na českém trhu. Amazon bude muset tyto kritické problémy řešit, aby znovu získal své postavení a obnovil důvěru zákazníků po celém světě.

Amazon.de – recenze

Amazon.de, německá verze globálního giganta v oblasti elektronického obchodování Amazon, nabízí zákazníkům bezproblémovou navigaci v online obchodech. Českým zákazníkům nabízí zmíněnou možnost přepnutí do českého jazyka a usnadnit jim nakupování.

Amazon.de recenze jako pozitivní uvádí rozsáhlý výběr zboží: od nejnovější elektroniky a stylového oblečení (např. pánské mikiny s kapucí a další stylová móda) až po kvalitní nábytek a špičkové sportovní vybavení. Tento široký sortiment podtrhuje snahu Amazon.de být komplexním obchodem pro všechny požadavky spotřebitelů.

Působnost Amazon.de zasahuje i do České republiky, kde distribuční centra umístěná konkrétně v Praze a v Kojetíně u Přerova umožňují efektivní logistiku a rychlé doručení.

Tato lokalizovaná distribuční síť zajišťuje rychlé vyřízení objednávek a minimalizuje dobu čekání zákazníků, kteří netrpělivě očekávají svůj nákup. Amazon.de recenze českých zákazníků jsou pozitivní v oblasti možnosti nakupování v češtině.

Amazon má v sortimentu různé kategorie zboží.

Amazon – CZ shop

V posledních letech se Amazon stále více zaměřuje na rozšiřování svých obzorů a prohlubování svého vlivu ve střední Evropě. Zajímavé je, že ačkoli čeští zákazníci postrádají Amazon CZ shop, nejsou z rozsáhlého systému Amazonu vynecháni. Namísto Amazon CZ shop mohou na stránkách Amazon.de bez námahy přepnout na češtinu.

To, že je tímto způsobem možný Amazon česky, potvrzuje fakt, že v minulosti fungovala česká zákaznická linka, což může být velkou výhodou oproti dalším internetovým obchodům typu eBay nebo LightInTheBox. Amazon však českou zákaznickou linku zrušil.

Zatímco se nákupní rozhraní nadále přizpůsobuje potřebám českých zákazníků, závazek Amazonu vůči Česku se neomezuje pouze na spotřebitelské zkušenosti. Vliv Amazonu je významný i z hlediska zaměstnanosti a ekonomického přínosu.

Společnost nabízí pracovní příležitosti ve svých distribučních centrech v Česku. Pro zájemce o kariérní příležitosti zpřístupnila společnost Amazon podrobné informace v češtině na svém specializovaném pracovním portálu na adrese Amazon.jobs/cs.

Nákup na Amazonu – zkušenosti ze zahraničí

V České republice se sice tento nákupní portál těší poměrně velké oblibě a pozitivním recenzím. Nicméně v zahraničních pobočkách už situace není tak zářná.

Pokud člověk vyhledá recenze na cizojazyčných fórech a webech zaměřujících se na hodnocení Amazonu, recenze negativního rázu zde mají poměrně velké zastoupení. Konkrétně na internetových stránkách Trustpilot se lze dočíst o pochybných reklamacích a refundacích.

Právě Amazon recenze ohledně vrácení peněz při nesprávné zásilce je častým předmětem negativních hodnocení. Dalším poměrně opakujícím se tématem na portálu Trustpilot je špatná zákaznická linka.

Tyto zkušenosti s Amazonem vysloužily společnosti pouhé dvě hvězdičky z pěti možných. Nejedná se však o jeden server, v posledních měsících se zejména na americkém trhu Amazonu zkrátka nedaří poskytovat takové služby jako v Evropě.

Nákup na Amazonu – zkušenosti pozitivní:

  • Široký sortiment výrobků: Možnost najít pod jednou digitální střechou prakticky cokoli od knih až po elektroniku byla významným prodejním argumentem
  • Konkurenčně nízké ceny: Historicky byly ceny Amazonu atraktivní a často nabízel produkty levněji než lokální prodejci
  • Snadné používání: Amazon vytvořil uživatelsky přívětivou platformu, která zjednodušuje vyhledávání produktů, čtení recenzí a dokončování nákupů

Nakupování na Amazonu může být velmi přínosným zážitkem, který se vyznačuje kombinací pohodlí, rozmanitosti a skvělé ceny. Kupující oceňují přehledné uspořádání webových stránek, díky čemuž mohou zákazníci rychle najít zboží a porovnat možnosti.

Negativní zahraniční hodnocení Amazonu:

  • Problémy se spolehlivostí: V poslední době je spolehlivost, kterou byl Amazon kdysi proslulý, zpochybňována, řada zákazníků hlásila problémy s nedoručenými zásilkami nebo s tím, že balíčky dorazily mnohem později, než bylo slíbeno
  • Zhoršení služeb zákazníkům: V nedávných recenzích se opakovaně objevuje nedostatečná reakce a nepomáhající řešení, což naznačuje zhoršení kvality zákaznické podpory
  • Komplikované vracení zboží: Proces vracení výrobků se stal těžkopádnějším a mnoho zákazníků se potýká s překážkami, jako jsou nedostatečné pokyny, prodloužená doba vrácení peněz a nereagující servisní týmy
  • Lokalizované nabídky: Rozdíly v dostupnosti a cenách produktů v jednotlivých obchodech Amazonu v jednotlivých zemích (například Amazon Německo vs. Amazon Francie) způsobují nesrovnalosti a zmatek mezi mezinárodními zákazníky
  • Špatné balení: Početné stížnosti poukazují na špatné balení zásilek, které má za následek poškození výrobků při jejich doručení

Pokud jde o zahraniční nakupování na Amazonu, zkušenosti uvedené na Trustpilot snížily hodnocení na znepokojivých 1,7 z 5 (na základě přibližně 32 tisíc recenzí).

Amazon – recenze zboží

Pro nákup na Amazonu je mimo jiné podstatné zaměřit se i na recenze u konkrétních produktů. Každé zboží obsahuje jak informace o produktu samotném, tak jeho specifikace a hodnocení předchozích zákazníků.

Poslední dva roky je Amazon nucen konfrontovat prodejce, kteří si pozitivní hodnocení platí, což způsobuje nepravdivost informací a nekalou soutěž. Pro srovnání si zákazník může prohlédnout recenze LightInTheBox nebo AliExpresss vs. Wish.

Naopak z pohledu prodejců zas převažují negativní recenze na Amazon. V konečném důsledku je na každém zákazníkovi, jak vyhodnotí nákup na Amazonu. Nicméně nadále platí, že se jedná o kvalitní společnost s kvalitním zbožím.

Amazon je i bezpečnou platformou, stejně jako je bezpečný eBay a další prodejci. Ve většině negativních zkušeností jde především o špatnou komunikaci se zákaznickou podporou nebo nedorozumění při reklamaci.

Faktem zůstává, že Amazon se neustále zdokonaluje a na připomínky svých zákazníků reaguje. I proto spoustu nespokojených zákazníků obdrželo od Amazonu službu Prime na určitou dobu zcela zdarma.

V aplikaci Amazon lze najít hodnocení jednotlivých produktů.

Platba a doprava na Amazonu

Samotný nákup vyžaduje přihlášení nebo registraci, pokud zde člověk nakupuje poprvé. Po vyplnění doručovací adresy přichází na řadu výběr platební metody a typ doručení.

Při nákupu na Amazon.de se zákazníci nemusí zatěžovat DPH, to už je obsaženo v ceně. V rámci EU navíc není třeba hradit ani clo. Díky tomu je nakupování v Německu on-line ideální volbou.

Objednávku lze uhradit standardním způsobem, tedy platební kartou. Stačí uvést jméno, dobu platnosti a měnu. Případně lze dobít peněženku přímo na Amazonu a platit s ní.

U objednávky v hodnotě vyšší než 49 € má zákazník dopravu zcela zdarma. V jiných případech se doručení zpoplatňuje následovně:

Typ dopravyDoba doručeníCena za doručení
Standardní 4 až 8 pracovních dní6,49 €
Expresní 2 až 4 pracovní dny10,99 €

Zpoplatněné doručení může být oproti jiným obchodním portálům nevýhodou Amazonu. Obchod eBay nabízí velkou část svého sortimentu i s dopravou zdarma.

Obdobně je na tom i AliExpress, který disponuje víceméně stejným zbožím jako Amazon. Není tedy žádný problém nakoupit např. AliExpress kosmetiku nebo AliExpress hračky.

Je důležité zmínit, že Amazon funguje i jako Marketplace, kde prodávají zboží i jiní prodejci. S tím může souviset rozdělení zásilky do více balíků, odlišná cena dopravy nebo nemožnost bezplatného doručení.

Vrácení zboží z Amazonu

V případě, že zákazníkovi dorazí špatná, poškozená nebo jakýmkoli dalším způsobem nevyhovující zásilka, má právo na vrácení peněz nebo výměnu zboží. Je však nutné postupovat dle platných podmínek.

Každý zákazník má právo na vrácení zboží do 30 dnů od obdržení objednávky. Při reklamaci vadného zboží se Amazon zavazuje vrátit peníze nejpozději do 14 dnů.

Zákazník musí zvolit možnost vrácení peněz na účet, jinak Amazon peníze automaticky vrací na kreditní účet přímo v Amazonu. V jiných případech člověk obdrží novou a nepoškozenou zásilku. Některé Amazon recenze však pro společnost nevyznívají až tak pozitivně.

Vrácení zboží probíhá tak, že si zákazník vytiskne štítek, který nalepí na balík. Ten následně donese na podací místo dopravce PPL. Existuje i možnost využití jiného dopravce, kdy Amazon uhradí poštovné do výše 13 eur.

Reklamace zboží z Amazonu

Standardní doba záruky na zboží jsou 2 roky. Pro reklamaci musí zákazník využít sekci Kontaktu na Amazon, kde zvolí reklamovaný produkt a následně uvede důvod reklamace.

Zákaznickou linku je možné oslovit i e-mailem nebo telefonicky. Nevýhodou je nutnost komunikace v němčině, případně v angličtině – Amazon totiž zrušil český zákaznický servis.

Členství v Amazon Prime nabízí mnoho výhod.

Jak funguje Amazon?

V nabídce Amazonu zákazníci najdou naprosto cokoli. Ať už člověk potřebuje módní doplňky, elektroniku nebo vybavení do dílny, pro Amazon nic z toho nepředstavuje problém. Jedná se o nabídku podobnou dalším internetovým gigantům jako je AliExpress nebo Wish.

Nákup na Amazonu je pro české zákazníky v poslední době ještě výhodnější, jelikož společnost v České republice uvedla do provozu oficiální distribuční sklad. Amazon.de je tedy ideální volbou, při které čeští zákazníci navíc ušetří čas i peníze.

Stále je však dobré před nákupem se ujistit, že daný produkt je na českém skladě, případně jej do Česka Amazon doručuje.

Výhody členství v Amazon Prime

Prémiová služba Amazon Prime se vyplatí zejména stálým zákazníkům. Přestože se jedná o placené členství, množství výhod, které Amazon Prime poskytuje, ospravedlňuje její cenu pro mnoho zákazníků.

Jednou z klíčových výhod je doprava zdarma. Členové mohou využít zrychlené doručení, kdy je u mnoha položek zaručeno, že dorazí do 2 dnů – což je zásadní pro ty, kteří potřebují rychlé vyřízení objednávky.

Výhody služby Amazon Prime se nevztahují jen na nakupování. Pro hudební nadšence nabízí služba Amazon Music Prime neomezený poslech rozsáhlé knihovny skladeb různých žánrů. Členství v Amazon Prime navíc zahrnuje přístup k Prime Video, streamovací službě poskytující širokou škálu filmů a televizních pořadů, podobně jako SkyShowtime – recenze nebo Disney Plus.

Publikováno: 31. 07. 2024

Štítky:

RecenzeReklamace

Copyright © 2024 Slevove.cz. Všechna práva vyhrazena | Nakódoval Leoš Lang