Jak funguje Temu – vše o registraci, platbě a jak funguje doprava
Temu přináší zákazníkům nejen tisíce produktů všeho druhu, leč také inovativní způsoby nákupu.Díky pokročilým algoritmům doporučování a personalizaci Temu dokáže přesně identifikovat preference a potřeby zákazníků, což vede k přesnějším a relevantnějším nabídkám produktů.Jak se nakupuje na Temu? Jak funguje doprava z Temu?
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ INFO, JAK FUNGUJE TEMU:
Temu je obří čínské internetové tržiště, jež shromažďuje výrobce a značky prakticky všeho zaměření.
Temu personalizuje nabídku produktů pro každého zákazníka, doporučuje jim relevantní produkty a nabízí jim speciální akce a slevy na základě jejich předchozích nákupů.
Minimální objednávka je stanovena na 220 Kč (s výjimkou produktů odeslaných z lokálních skladů). U většiny produktů je standardní přeprava zdarma.
Kombinace pozitivních uživatelských recenzí, informací o aktuálních trendech a analýzy dat umožňuje platformě Temu vytvářet příjemné nákupní prostředí, které je přizpůsobené individuálním preferencím každého zákazníka. Co je potřeba znát o Temu?
Temu.com - více než 100 000 produktů na jednom místě
Nový e-shop Temu si zákazníci oblíbili především díky široké nabídce zboží za rozumné ceny.
Při nákupech lze navíc ušetřit také díky slevám až 90 % a dopravě zdarma.
Temu je společnost založená roku 2022. Název e-shopu Temu nemá přímý překlad do češtiny. Původně pochází z čínského „Team Up, Price Down“, což by se dalo volně přeložit jako „Spojme se, snižme ceny“. Název tedy odkazuje na strategii e-shopu, který se snaží nabízet nízké ceny díky spolupráci s velkým množstvím dodavatelů a díky skupinovým nákupům.
Temu patří mezi populární čínské e-shopy, stejně jako AliExpress nebo Wish, které fungují na stejném principu. Platforma Temu spojuje zákazníky s prodejci, výrobci a značkami z celého světa a poskytuje bohatý sortiment kvalitních produktů za velmi příznivé ceny.
Hodnotami Temu jsou podpora, inkluze a diverzita, intergrita a společenská odpovědost.
Co Temu nabízí?
Temu je obří čínské internetové tržiště, jež shromažďuje výrobce a značky prakticky všeho zaměření, podobně jako nákupní gigant Amazon. Temu jako takové nabízí velmi rozmanité zboží ve 34 kategoriích:
Registrace a vytvoření účtu je velmi jednoduché a funguje stejně jako na ostatních online platformách a e-shopech.
Je potřeba stáhnout a otevřít aplikaci Temu nebo navštívit webové stránky Temu.com.
Kliknout na uživatelský avatar v aplikaci Temu a následné vybrat možnost „Přihlásit se / zaregistrovat“ nebo kliknout na stejnou možnost umístěnou v pravém horním rohu webové stránky Temu.com.
Zvolit možnost vytvoření nového účtu a hesla pomocí e-mailové adresy nebo telefonního čísla, nebo alternativně použít možnost „Pokračovat s Google“, „Pokračovat s Facebook“, nebo „Pokračovat s Apple“ pro přihlášení pomocí existujících účtů.
Pro dokončení registrace přijde zákazníkovi ověřovací e-mail nebo ověřovací šestimístný kód na telefonní číslo. Poté je zákazník připravený na nakupování. Ve správě účtu lze snadno upravit možnosti notifikací a oznámení podle preferencí.
Počátek registrace na Temu.
Současnost a budoucnost výběru zboží na Temu – jak funguje
Temu přináší výrobu nové generace (Next-Gen Manufacturing). Tradiční model zahrnoval výrobu zboží značkami, které poté prodávaly spotřebitelům. Model Next-Gen Manufacturing umožňuje prodejcům přizpůsobit vývoj a výrobu produktů na základě poptávky a informací získaných na trhu.
Temu se snaží revolučně změnit způsob, jakým online nakupování doposud probíhalo. Plynule odpovídá individuálním potřebám zákazníka. Základem je sběr dat o preferencích, historii nákupů a interakcích zákazníků s platformou. Tyto informace jsou následně zpracovány pomocí algoritmů umělé inteligence, které identifikují trendy v chování zákazníků.
Na základě těchto analýz Temu personalizuje nabídku produktů pro každého zákazníka, doporučuje jim relevantní produkty a nabízí jim speciální akce a slevy na základě jejich předchozích nákupů. Pokud Temu sbírá a zpracovává tolik uživatelských dat, je nakupování na e-shopu bezpečné?
Bezpečnost a udržitelnost Temu
Rizika spojená s bezpečností a udržitelností při nakupování na čínských e-shopech mohou být různá. Mezi hlavní otazníky patří:
Kvalita produktů: Zboží zakoupené na čínských e-shopech nemusí splňovat očekávanou kvalitu nebo bezpečnostní standardy. To může znamenat zdravotní nebezpečí pro spotřebitele, zejména pokud jde o potraviny, kosmetiku nebo elektroniku.
Bezpečnost platebních údajů: Čínské e-shopy mohou mít odlišné bezpečnostní normy a praxe, což může znamenat zvýšené riziko úniku platebních údajů nebo podvodů s platebními kartami.
Doprava a logistika: Některé čínské e-shopy mohou mít delší dodací lhůty a mohou se vyskytnout problémy s doručením. Zpoždění a nespokojenost zákazníků je pak nasnadě.
Udržitelnost a etika: Všeobecně panují obavy z nedostatečného dodržování environmentálních a pracovních standardů v čínských továrnách. Vyvstávají pak otázky ohledně udržitelnosti a etiky výrobního procesu.
Temu se však snaží tyto trendy vyvrátit a dokázat, že realita už může být jiná, a to pomocí Závazků Temu. Například uplatňuje nulovou toleranci vůči padělkům a ukládá vysoké tresty za porušení podmínek.
Ochrana nákupu Temu nabízí zákazníkům pomocnou ruku v případě, že objednávka neodpovídá popisu položek nebo fotkám, zboží dorazilo poškozené nebo zásilka nemohla být dodána, dorazila pozdě, případně se ztratila cestou.
Bezpečnost a ochrana osobních údajů jsou zajištěny prostřednictvím spolupráce se společností pro kybernetickou bezpečnost HackerOne a dodržováním dalších zásad ochrany osobních údajů, které jsou k dispozici jak na webových stránkách, tak v mobilní aplikaci. Zákazníkova adresa je šifrována.
Udržitelnost podporuje Závazkem Temu na výsadbu stromů. Ve spolupráci se společností Trees for the Future sází Temu stromy v subsaharské Africe.
Platby, DPH a clo na Temu
Temu se pyšní bezproblémovým nákupním procesem a využívá 3D Secure (3DS) autentizační metody při platbě kartou. Temu umožňuje bezpečný proces platby, který zahrnuje možnosti platby pomocí debetní a kreditní karty, digitální peněženky a dalšími způsoby, které umožňují zákazníkům flexibilitu při provedení online transakce.
Temu, clo a DPH funguje v závislosti na místě, kde se prodávající a kupující nachází. Temu neprodává přímo vlastní výrobky, nýbrž spojuje zákazníka a prodejce z různých koutů světa.
V Číně platí momentálně daň z přidané hodnoty (DPH), spotřební daň a daň z podnikání, přičemž sazby se odlišují podle kategorie produktu. Způsob zdanění obvykle závisí na zemi původu konkrétního výrobku.
Temu se snaží o co největší bezpečnost svých zákazníků pomocí zabezpečených plateb a certifikací bezpečnosti.
Kredit Temu
Co je to kredit Temu? Systém odměn a slev, které lze získat a uplatnit při nákupech na této platformě. Existuje několik způsobů, jak zákazník může získat kredit Temu. Patří k nim mimo jiné:
Odměny za účast na tematických aktivitách a promoakcích
Kredity jako součást kompenzace pozdního doručení
Vrácení plateb, pokud si zákazník vybere kredit Temu. Refundace na kredit proběhne do 3 minut na rozdíl od vrácení peněz prostřednictvím původního způsobu platby
Zůstatek kreditu Temu se zobrazuje v aplikaci Temu nebo webu Temu.com na stránce účtu v části ,,Zůstatek kreditu“.
Temu.com - více než 100 000 produktů na jednom místě
Nový e-shop Temu si zákazníci oblíbili především díky široké nabídce zboží za rozumné ceny.
Při nákupech lze navíc ušetřit také díky slevám až 90 % a dopravě zdarma.
Temu nabízí produkty za nízké ceny a poskytuje možnost ušetřit prostřednictvím slevových kódů a kupónů. Tato výhoda přidává další rozměr k již tak cenově pozitivnímu zákaznickému zážitku. Slevové kupóny na Temu lze získat hned několika způsoby:
stáhnout si aplikaci Temu
přihlásit se k odběru novinek
pozvat přátele
účastnit se akcí a soutěží
Slevu lze získat i přes slevové portály jako je například Tipli.cz, kde uživatelé nalzenou aktuální slevy a akce pro e-shop Temu.
Jak funguje doprava z Temu
Prvním krokem je při dokončování objednávky vyplnění adresy pro doručení zásilky. Po provedení platby má zákazník ještě přibližně 8 hodin na to, aby mohl do své objednávky přidat další položky, pokud se rozhodne ještě něco přikoupit.
Minimální objednávka je stanovena na 220 Kč (s výjimkou produktů odeslaných z lokálních skladů). U většiny produktů je standardní přeprava zdarma. Dostupné způsoby dopravy a příslušná požadovaná minimální hodnota objednávky jsou k nalezení na webu Temu s podrobnostmi o konkrétním produktu.
Následně Temu v aplikaci přehledně zobrazuje postup zásilky. Každý nakupující obdrží sledovací číslo od systému Packeta, jehož ekvivalentem je v Česku Zásilkovna.
Temu garantuje předpokládané datum dodání vždy v rozmezí 5–14 pracovních dní. V případě, že toto datum není dodrženo, obdrží zákazník do 48 hodin po doručení kupón v hodnotě 100 korun, který můžete využít při dalším nákupu na Temu.
Další alternativy čínských e-shopů
Proč obliba nákupů na čínských e-shopech v Česku stoupá? Hlavním lákadlem jsou výrazně nižší ceny zboží oproti kamenným obchodům i tuzemským e-shopům. Čínské e-shopy nabízejí obrovský výběr zboží, často nedostupného v českých obchodech.
Nicméně je důležité si uvědomit i rizika spojená s nákupy z čínských e-shopů. Doručení zboží může trvat několik týdnů až měsíců a kvalita zboží může být horší než u produktů zakoupených v tuzemských obchodech. Reklamace zboží pak může být komplikovaná a zdlouhavá.
I přes tato rizika zůstávají čínské e-shopy pro mnoho Čechů atraktivní díky nízkým cenám a širokému sortimentu. Kromě Temu lze nakoupit také na mnoha dalších čínských e-shopech, jako jsou například:
U každého e-shopu se sem tam vyskytují problémy s kvalitou produktů, delší dodací lhůty nebo potenciální obtíže s vrácením zboží. Při nákupu z čínských e-shopů je důležité věnovat pozornost recenzím prodejců a produktů. Je žádoucí využít možnosti, které e-shop poskytuje, jako je sledování zásilek a možnost reklamace.
Dlouhodobě se věnujeme návodům, recenzím a slevám pro čínské, zahraniční nebo české e-shopy. Našim cílem je co nejvíce zpřehlednit průběh nákupu a pomoci zákazníkům ušetřit - pomocí slevových kupónů či cashbacku.
Autor vystudoval ekonomii a management.