Balando.cz – zkušenosti, recenze a varování před nákupem

Balando.cz – zkušenosti, recenze a varování před nákupem

Balando.cz nabízí široký sortiment zboží, včetně oblečení, obuvi a různých doplňků. Na první pohled působí jako běžný e-shop s atraktivním zbožím za nízkou cenu. Nicméně při bližším zkoumání (a na základě zkušeností mnoha zákazníků) vyvstávají otázky, zda jde o spolehlivý e-shop.

Přestože se na první dobrou může zdát, že jde o další e-shop jako Temu, Shein či Allegro, není tomu tak ani zdaleka. Balando.cz se od ostatních internetových obchodů s oblečením něčím liší, a to tím, že se nejedná ani tak o klasický e-shop, nýbrž o tzv. obchodní galerii.

Rozdíl mezi e-shopem a obchodní galerií může být někdy nejasný, jelikož se tyto dva pojmy v online prostředí prolínají. Liší se však hned v několika zásadních ohledech. U galerií obecně je vždy lepší dát si pozor, kdo, co a za kolik nabízí, a ověřit si to v recenzích zákazníků. U Balando to platí dvojnásob.

Jaké mají zákazníci s Balando zkušenosti? Jak si Balando vede v recenzích a na Heureka.cz? Jak je to s dobou doručení a vyplatí se vůbec na Balando.cz nakupovat?

Shrnutí článku

Balando.cz je online tržiště, neboli nákupní galerie, která prodej pouze zprostředkovává.

Doručení zásilky se pohybuje mezi 5 až 30 pracovními dny, zboží však mnohdy nedorazí.

Balando.cz není registrováno na Heureka.cz, tudíž nezískalo certifikát Ověřeno zákazníky.

Zákazníci si často stěžují, že se na linku nedá dovolat, reklamace společnost odmítá řešit.

Platforma sice nabízí dopravu zdarma, zboží však ne vždy doručí v původním stavu.

E-shop, nebo obchodní galerie?

Nejprve bude potřeba si vysvětlit, jaký je vlastně rozdíl mezi e-shopem a obchodní galerií, a jak tyto dva subjekty od sebe co nejjednodušeji rozeznat.

E-shop neboli internetový obchod je webová stránka, kde prodejce nabízí své vlastní zboží nebo služby. Provozovatel e-shopu má zboží obvykle skladem a zodpovídá za jeho odeslání, doručení a případné reklamace. V případě problémů s objednávkou zákazník komunikuje přímo s provozovatelem e-shopu.

Naproti tomu obchodní galerie je platforma, která sdružuje více prodejců na jednom místě. Provozovatel obchodní galerie neprodává zboží přímo, pouze zprostředkovává prodej mezi jednotlivými prodejci a zákazníky. Každý prodejce má v obchodní galerii svůj vlastní „prostor“ a zodpovídá za své zboží, jeho odeslání a řešení případných problémů.

Stručně řečeno, hlavní rozdíl je tedy ten, že:

  • na e-shopu prodává jeden jediný prodejce, zatímco v obchodní galerii různí prodejci
  • na e-shopu nese za zboží zodpovědnost provozovatel e-shopu, v obchodní galerii prodejce
  • v případě problémů s e-shopem lze kontaktovat přímo provozovatele, u galerie pouze prodejce

Proč je důležité umět tyto dva pojmy od sebe odlišit? Znalost rozdílu mezi e-shopem a obchodní galerií je důležitá zejména proto, aby kupující věděl, s kým má v případě problémů komunikovat a kdo nese za zboží a jeho doručení zodpovědnost. Jen díky tomu se lze vyvarovat nepříjemnému překvapení.

Některé e-shopy se mohou tvářit jako obchodní galerie a naopak. Proto je vždy důležité si pečlivě prostudovat obchodní podmínky a zjistit, kdo je skutečným prodejcem zboží.

V případě obchodních galerií je vždy důležité si před nákupem ověřit recenze konkrétního prodejce. Ty mohou napovědět, zda se nejedná o podvod nebo nevýhodnou koupi.

Balando.cz je online tržiště, neboli nákupní galerie, která prodej pouze zprostředkovává.
Balando.cz je online tržiště, neboli nákupní galerie, která prodej pouze zprostředkovává.

Balando – recenze a zkušenosti zákazníků

Pro ty, co o Balando dosud neslyšeli, bude možná překvapením, že recenze na Balando.cz jsou převážně negativní. Mnoho zákazníků si stěžuje na dlouhé dodací lhůty, nekvalitní zboží a obtížnou komunikaci s obchodem.

Například portál Modio.cz uvádí: „Na základě velmi špatných uživatelských recenzí nákup na e-shopu Balando.cz nedoporučujeme.“ Podobné zkušenosti sdílejí i další zákazníci na různých online fórech a recenzních portálech.

Zdaleka se však nejedná o zastaralé recenze z doby předcovidové, jak by si někteří mohli myslet – spousta recenzí byla zveřejněna v roce 2025 a je tedy relativně čerstvá.

„Zboží objednáno před dvěma měsíci, na dotazy odpovídá automat a posílá jen odkaz na obchodní podmínky, kde jsou bláboly, řešení žádné. Naprosto nedoporučuji.“
(modio.cz)

Každý, kdo hledá recenze Balando obchodu, se pravděpodobně pozastaví nad tím, kolik negativních recenzí si již platforma přisvojila. Nejčastěji se jedná o stížnosti na nedoručení zboží nebo doručení zboží ve zcela odlišném stavu, než v jakém bylo inzerováno. Tito zákazníci navíc mnohdy ani neobdrží zpět peníze, které do produktu investovali. Není tedy divu, že se mnoho z nich obrátilo i na dTest.

Přestože se doručení zásilky pohybuje mezi 5 až 30 pracovními dny, mnohdy zboží nedorazí vůbec.
Přestože se doručení zásilky pohybuje mezi 5 až 30 pracovními dny, mnohdy zboží nedorazí vůbec.

Doba doručení na Balando.cz

Co se konkrétně doby doručení produktů z Balando.cz týče, na webových stránkách je uvedeno, že doba doručení zásilky se pohybuje standardně v rozmezí 5 až 30 pracovních dní, přičemž v 95 % případů dojde zásilka zákazníkovi již do 14 dní po jejím odeslání.

Problém je v tom, že na té samé stránce, jen o pár řádků níže, je však uvedena výjimka, a sice to, že u 0,3 % objednávek může být dodací lhůta prodloužena až na neuvěřitelných 120 dní. Zákazník, který si objedná zimní svetr jako vánoční dárek pro příbuzného, tak může čekat až do jara, než mu dorazí.

To, že zboží dorazilo, však není vždy zaručená výhra. Podle spousty klientů totiž dojde buďto nekvalitní nebo poškozené, tedy lépe řečeno úplně jiné, než jaké bylo inzerováno online. Koneckonců, nižší kvalita zboží se dá očekávat již na základě podezřele nízkých cen a dopravy zdarma.

Balando.cz – co říkají recenze na Heureka.cz?

Kdo hledá Heureka recenze Balando, hledá marně. Platforma totiž nemá zavedenou službu Ověřeno zákazníky, tudíž ji na Heureka.cz nelze dohledat. Jediné recenze Balando.cz, které lze na internetu dohledat, jsou tak neověřené a v některých případech mohou být i podvodné.

„Vánoční dárek mi dorazil na konci února a tričko bylo v jiné velikosti. Reklamace samozřejmě byla zamítnuta a jediná možnost je tričko v hodnotě 450,-Kč vrátit na adresu někde do Číny za cenu poštovného 441,- Kč.“
(obchody.heureka.cz)

Nicméně, na Heurece mají recenze některé problematické e-shopy (např. Všechno z Číny), které mohou být pro Balando relevantní. Uživatelé zde uvádějí zkušenosti s dlouhými dodacími lhůtami, nekvalitním zbožím a obtížnou komunikací, někteří se dokonce snaží ostatní od nakupování na Balando.cz odradit.

Jediné ocenění, kterým se web chlubí, je certifikát Oceněno zákazníky z roku 2023. Toto ocenění může na první pohled připomínat právě Ověřeno zákazníky z Heureka.cz, nejedná se však o totéž. Balando není a nikdy nebylo na Heurece registrováno, tudíž ani nemohlo reálně obdržet toto ocenění.

Balando.cz není registrováno na Heureka.cz, tudíž nezískalo ani certifikát Ověřeno zákazníky.
Balando.cz není registrováno na Heureka.cz, tudíž nezískalo ani certifikát Ověřeno zákazníky.

Kontakt, telefon – na koho se obrátit?

Balando je v Obchodním rejstříku firem zapsáno pod názvem EcomWire Factory s.r.o. s adresou společnosti Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1. Tuto adresu, včetně IČO a DIČ, má rovněž uvedenou i přímo na webových stránkách.

V případě jakýchkoliv dotazů či stížností se mohou zákazníci obrátit na zákaznickou podporu na e-mailové adrese info@balando.cz, případně telefonicky na čísle 211 221 936.

„Infolinka nefunguje a maily chodí stále stejné, takže se nikde ničeho nedovoláte. Objednala jsem si u nich vánoční dárek a dorazil na začátku února.“
(mapy.cz)

Přestože však uvádí Balando kontakt, telefon i e-mail, kde všude je možné prodejce kontaktovat, prakticky na žádnou z těchto adres se nedá tak úplně spolehnout. Zákazníci si často stěžují, že se na linku nedá dovolat, v jiných případech společnost odmítá vzniklé problémy řešit.

Balando.cz se pyšní certifikátem Oceněno zákazníky, který ovšem nikdy neobdrželo.
Balando.cz se pyšní certifikátem Oceněno zákazníky, který ovšem nikdy neobdrželo.

Podezřelý je rovněž fakt, že na stejné adrese je registrován i e-shop BELIAMO, jehož webové stránky jsou navíc téměř nerozeznatelné od Balando.cz. Obě platformy totiž vlastní stejný majitel.

Beliamo.cz je téměř k nerozeznání od Balando.cz, obě platformy vlastní tentýž majitel.
Beliamo.cz je téměř k nerozeznání od Balando.cz, obě platformy vlastní tentýž majitel.

Níže jsou uvedeny kontaktní údaje Balando.cz:

EcomWire Factory s.r.o.
Rybná 716/24
Staré Město, 110 00 Praha 1

E-mail: info@balando.cz
Telefonní číslo: 211 221 936

IČO: 11787171
DIČ: CZ11787171
Datová schránka: wwvewry

Co je to Balando.cz a co nabízí?

Balando.cz je internetový obchod, který nabízí široký sortiment zboží z různých kategorií, jako je oblečení, obuv, doplňky do domácnosti, kosmetika, elektronika a další.

Přestože se na první pohled může zdát jako běžný e-shop, ve skutečnosti se jedná o tzv. nákupní galerii – to znamená, že Balando.cz neprodává zboží přímo, pouze zprostředkovává prodej mezi různými prodejci a zákazníky. Stručně řečeno, jde o překupníka z Číny.

Na co je potřeba si dát pozor?

  • zboží často dorazí až po několika týdnech, někdy i měsících, nebo nedorazí vůbec
  • zboží často neodpovídá popisu a je vyrobeno z nekvalitních materiálů
  • obchod často nekomunikuje a neřeší reklamace, vrácení zboží je komplikované a zdlouhavé
  • zákaznická podpora je neochotná a neřeší problémy zákazníků

Na základě stížností zákazníků a zavádějících informací je potřeba říci, že se nakupování na Balando.cz nevyplatí. Pokud člověk hledá levné oblečení, obuv nebo doplňky, raději by se měl poohlédnout u jiných, ověřených obchodů s dobrými recenzemi. Dopravu zdarma nabízí třeba čínské e-shopy jako Aliexpress či Temu.

Publikováno: 31. 03. 2025

Copyright © 2025 Slevove.cz. Všechna práva vyhrazena | Nakódoval Leoš Lang